JUŻ W KIOSKU

2023-04-22 10:30:00

Ocena:

5/5 | 1 głosów

Wierzbnik. Malutka mieścina na wygwizdowie. Idealne miejsce, żeby zapaść się pod ziemię, zniknąć...

Najlepiej na dworcu. Tym samym, który natychmiast rozpoznaliście.

- Bardzo ładny budynek dworca PKP w Wierzbniku, o który należałoby zadbać na jubileusz. Miasteczko w dwudziestoleciu międzywojennym niewielkie, jakich wiele było na mapie ówczesnej Polski, ale prężnie się rozwijające - podzieliła się refleksją Joanna Matysek.

- W latach 60. i 70. ubiegłego wieku w. na pierwszym piętrze mieszkał z rodziną pan Tadeusz Murzyn, wieloletni zawiadowca stacji Starachowice Wschodnie. Często po służbie pomagał żonie w prowadzeniu kiosku "Ruchu". Zawsze dobrze zaopatrzony kiosk stał na pierwszym peronie, na lewo od budynku. Mniej więcej w miejscu, które na tym zdjęciu przysłaniają pnie drzew - napisał Piotr Wąsikowski

- A obok, po prawej, był trawnik i ławeczki. W 1976 roku na randce z moją Lidzią jednocześnie dostrzegliśmy tam czterolistną koniczynę.I koniczynę i szczęście mamy do dziś - Jarosławowi Kołodziejskiemu dworzec będzie kojarzył się z miłościá.

Niektórzy zastanawiali się nad dworcową cegłą. Wątpliwości rozwiał Paweł Kołodziejski - dyrektor Muzeum Przyrody i Techniki

-  To rosyjska architektura, choć czerwona cegła może wskazywać na pruską ścieżkę architektoniczną - napisał pod zdjęciem Paweł Kołodziejski

INNE ARTYKUŁY Z TEGO DZIAŁU
Zimowe klimaty Starachowic [ZDJĘCIA]

2023-12-06

Zima, zima, zima... Pada, pada, pada śnieg. Starachowice o każdej porze roku zachwycają... Z aparatem zawitaliśmy do centrum miasta - pod Skałki, nad Lubiankę, nie mogliśmy również nie uchwycić majestatu kościoła św. Trójcy.
Miasto, którego nie ma

2023-05-14

Kiedyś to było...

2023-05-12

Autobusem do szkoły, albo do domu. Klucz na szyi i czekanie na rodziców, najczęściej na trzepaku pod blokiem. Zdarte gardła i kolana, gra w dwa ognie i czarne piwko na przeciwko - zasad tej ostatniej gry nie pamiętam wcale, ale graliśmy w to codziennie. Emila, Kasia, Gosia, Przemek, Hubert - cała ekipa z Żeromskiego...  Ale zanim pod blok, to najpierw szkoła, a do tej trzeba było podjechać.
W kolejce po...

2023-04-18

Dla starszych mieszkańców naszego miasta widok ze zdjęcia, to żadna nowość. Doskonale pamiętają czasy, gdy swoje trzeba było odstać. Ale i młodsi bezbłędnie rozpoznali ulicę, gdzie rzecz ta się dzieje.
Miasto na starej fotografii

2023-03-21

Coś jest, coś zniknęło z krajobrazu, sporo się zmieniło. Miasto na starej fotografii ma swój urok. Wystarczyło je wrzucić do internetu, a Wy nie zawiedliście.
Starachowickie ulice

2023-03-19

A na nich piękne dziewczyny.  Kiedy opublikowaliśmy to zdjęcie w naszych mediach społecznościowych, nasi Czytelnicy dali nam znać, że chętnie by się dowiedzieli, kim jest bohaterka pierwszego planu. Nie ukrywam, że Redakcja też.
Nad Pasternikiem

2023-02-12

Chłodna poranna mgła unosiła się nad stawem... Za chwilę rozproszą ją promienie słońca, nad wodami stawu uniosą się śmiechy odpoczywających ludzi, a na falach zakołyszą żaglówki... Pasternik już nigdy nie będzie taki, jak przed laty, ale przecież możemy powspominać.
Powspominajmy klubowe klimaty

2023-01-31

Docierając do archiwalnych wydań czy to samej Gazety Starachowickiej, czy Budujemy Samochody nie sposób się nie uśmiechnąć. To naprawdę ciekawa lektura, która posłuży nam do wspomnień w najbliższych wydaniach. A zatem...  - Pani Basiu prosimy sześć herbat z rumem bez herbaty...
A przy ulicy Manifestu Lipcowego...

2023-01-15

Kiedy wrzuciliśmy to zdjęcie, bardzo szybko daliście znać, że pamiętacie ulicę i to, co się przy niej mieściło. Wasza szybka reakcja zawsze nas cieszy i z uwagą śledzimy, co macie nam do powiedzenia.