Skąd te trudności z rejestracją do lekarza?

Z takim pytaniem zwrócił się do Gazety Starachowickiej niezadowolony pacjent. Twierdzi, że rejestracja do poradni w PZOZ, telefoniczna lub przez Internet, jest utrudniona.

- Dzwoniąc do rejestracji trzeba wysłuchać formułki o nagrywaniu rozmowy, a potem nikt nie podnosi słuchawki - osoba cierpliwa z rejestracji czeka aż centrala sama rozłączy połączenie, a niecierpliwa podnosi słuchawkę i natychmiast odkłada kończąc połączenie. W przypadku rejestracji internetowej nie można się natomiast w ogóle zarejestrować (pomimo założonego konta), ponieważ taka możliwość ogranicza się do 6 poradni. W przypadku skorzystania z wybranych poradni system sam nas wyrzuca, co skutecznie uniemożliwia zarejestrowanie - pisze nasz czytelnik.

Co na zarzuty o "braku szacunku dla pacjentów, którzy marnują czas i nerwy próbując zapisać się do lekarza" odpowiada GAZECIE Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej?

- Zapisy pacjentów prowadzone są w dwóch odrębnych telefonicznych stanowiskach Centralnej Rejestracji. Tylko w wyjątkowych sytuacjach telefony odbiera jedna rejestratorka. Z uwagi na taką formę rejestracji, często wybieraną przez pacjentów, może się zdarzyć, że linia telefoniczna jest zajęta, a trudności z "dodzwonieniem się" do rejestracji są powszechne w placówkach opieki zdrowotnej i wynikają z ilości osób, które chcą skorzystać z tej formy zapisu do poradni - czytamy w piśmie PZOZ.

W sprawie elektronicznej rejestracji do poradni specjalistycznych, który został wprowadzony testowo w grudniu 2014 roku, szpital informuje, że "system e-rejestracji do Poradni Specjalistycznych PZOZ jest okresowo testowany w zakresie procesu rejestracji i potwierdzenia wizyty dla przykładowego pacjenta".

(zaz)

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ