reklama

Szybciej zareagują na zgłoszenie

Strażacy z nowym systemem telekomunikacyjnym

W numerze

Szybciej zareagują na zgłoszenie

Strażacy z nowym systemem telekomunikacyjnym

 

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach ma nowy system telekomunikacyjny Lincall 2.0. Strażacy bardzo wysoko go oceniają. 

Specjalna platforma i oprogramowanie Lincall, tworzące zaawansowany system telekomunikacyjny, jest już na wyposażeniu naszej PSP. To jeden z nielicznych na rynku produktów tego typu, przygotowanych od podstaw przez polskich informatyków. Głównym jego zadaniem jest poprawa jakości obsługi zgłoszeń alarmowych oraz usprawnienie komunikacji. To wszystko ma przełożyć się na szybkość reakcji i zmniejszenie kosztów.

- Największe zmiany dotyczą sposobu obsługi stanowiska kierowania, które przyjmuje zgłoszenia z numeru alarmowego 998 i koordynuje akcjami ratowniczymi w całym powiecie starachowickim. Oficer dyżurny w miejsce pięciu odrębnych aparatów telefonów otrzymał teraz jeden specjalizowany telefon systemowy, który zapewnia obsługę wszystkich linii. Dodatkowo obsługa telefonu odbywa się za pośrednictwem interfejsu na monitorze komputera. Strażak wyposażony w dedykowany zestaw słuchawkowy, nie odrywając rąk od klawiatury, może przyjmować, zestawiać i nawiązywać połączenia, co skraca czas pracy i wyklucza błędy. Wszystko to jest niezwykle istotne w sytuacji, gdy o życiu i zdrowiu potrzebujących pomocy decydują sekundy. Dla nas istotne jest również połączenie w obrębie jednego urządzenia kwestii nagrywania rozmów. Do tej pory wszystkie rozmowy telefoniczne i radiowe były nagrywane przez zewnętrzne urządzenie, obecnej zarówno obsługa połączeń, jak i nagrywanie rozmów realizowane jest przez jeden serwer, co upraszcza zarządzanie i minimalizuje ryzyko awarii - ocenia nowy system mł. bryg. Marcin Nyga, oficer prasowy KP PSP Starachowice.

(mp)

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ