Zainteresowanie rośnie

Aplikacja "Naprawmy Starachowice"

W numerze

Zainteresowanie rośnie

Aplikacja "Naprawmy Starachowice"

Mieszkańcy Starachowic chętnie korzystają z aplikacji Naprawmy Starachowice. Tak przynajmniej wynika z danych przekazanych przez Urząd Miejski.

 

Starachowice jako pierwsze w regionie wprowadziły taką formę przekazywania interwencji do urzędu. Za pomocą aplikacji mieszkańcy mogą zgłaszać swoje postulaty dotyczące usterek infrastruktury miejskiej, np. przepełnionych koszy, zaśmieconych terenów, braku oświetlenie ulicznego, ubytków w nawierzchni dróg czy nieskoszonych trawników.

- Aktualnie w aplikacji "Naprawmy Starachowice" mamy 135 zgłoszeń, które zostały przyjęte, 31 jest w trakcie rozwiązywania, 44 przekazano do innych instytucji odpowiedzialnych za ich realizację, natomiast zrealizowanych zostało 60 interwencji. Zachęcam mieszkańców do korzystania z tej aplikacji, dlatego, że Państwa zgłoszenia pomagają nam naprawiać i poprawiać wizerunek naszego miasta. Wiele z tych zgłoszeń ma także wpływ na poprawę bezpieczeństwa w komunikacji. Przykładem takim są ostatnie zgłoszenia dotyczące krzewów, które zasłaniały widoczność przy wyjeździe z parkingów przy Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej. Zgłoszenia te trafiły do spółdzielni socjalnej "Starachowiczanka", która błyskawicznie usunęła krzewy, dzięki czemu ten wyjazd jest bezpieczny - informuje prezydent miasta Marek Materek

Przypomnijmy, zgłoszenia przekazujemy poprzez aplikację w telefonie lub z komputera stacjonarnego, wchodząc na stronę: naprawmy.starachowice.eu Najpierw na mapie miasta należy wybrać miejsce, którego dotyczy zgłaszana interwencja, a następnie odnaleźć odpowiednią kategorię i zaznaczyć czego konkretnie zgłoszenie dotyczy, dobrze jest załączyć do tego zdjęcie oraz krótki opis zgłaszanego problemu.

- Zgłoszona za pośrednictwem aplikacji interwencja trafia do osoby odpowiedzialnej za administrowanie systemem, pracownika Referatu Gospodarki Komunalnej, Dróg i Ochrony Środowiska. Następnie osoba ta przekazuje problem do pracowników odpowiedzialnych merytorycznie za dane działanie w urzędzie lub do właściwych instytucji i placówek. Dzięki tej formie komunikacji oraz przesyłanym zdjęciom usterek, skrócony zostaje czas oczekiwania na realizację interwencji. Aplikacja ta pozwala także uniknąć konieczności zgłaszania problemów na piśmie lub telefonicznie. Usterki można zgłaszać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu - dodaje Iwona Ogrodowska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.

(mp)

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ