reklama

Zmiany na cmentarzach

Po kontroli Komisji Rewizyjnej

W numerze

Zmiany na cmentarzach

Po kontroli Komisji Rewizyjnej

 

Zarządzanie komunalnymi nekropoliami ma przejąć podległa prezydentowi Starachowicka Spółdzielnia Socjalna. W planach jest także wprowadzenie e-cmentarza i remont cmentarnych alejek. 

Członkowie Komisji Rewizyjnej przy Radzie Miejskiej w Starachowicach zaproponowali zmiany w zarządzaniu cmentarzami, o czym poinformował przewodniczący tego gremium, Zygmunt Andrejas.

- W przeszłości zarządzanie cmentarzem przekazano konkretnemu zarządcy, który o wielu rzeczach mógł decydować. Komisja uznała jednak, że cmentarzami powinno zarządzać miasto przez konkretne spółki, o co wnioskujemy. Miałaby w obowiązkach wykonywanie grobów, bo do tej pory robią to firmy prywatne i żądają zapłaty na zasadzie negocjacji, a tak cena będzie jednolita. Ponadto wnioskujemy o wprowadzenie e-cmentarza, by rodziny zmarłych mogły łatwo odleźć groby bliskich. Chcielibyśmy, aby na starszych cmentarzach poprawiona została też jakość głównych alejek, aby odwiedzający nekropolie nie musieli brnąć w błocie, a teren wokół cmentarzy był zagospodarowany w sposób odpowiedni - poinformował przewodniczący KR Zygmunt Andrejas, dodając, że wnioski trafiły do prezydenta.

- Uznałem je za sensowne i uważam, że wszystkie powinny być zrealizowane. Zarządzanie cmentarzami komunalnymi zamierzam od 1 stycznia 2018 roku przekazać Starachowickiej Spółdzielni Socjalnej. Jest już zarejestrowana, funkcjonowanie powinna rozpocząć już w sierpniu i gdy skończy się umowa z zarządcami będziemy mogli to zarządzanie przekazać właśnie spółdzielni. Jeśli chodzi o organizację grobów, to sprawdzamy, czy zgodnie z prawem możemy to zlecić naszej jednostce, jeśli nic nie będzie stało na przeszkodzie, spółdzielnia będzie je wykonywała - odniósł się do sprawy prezydent Marek Materek.

Na starachowickich cmentarzach komunalnych ma również się poprawić szeroko pojęta estetyka. Prezydent przyznał, że wstępne prace nad wprowadzeniem e-cmentarza już trwają, a koszt wprowadzenia aplikacji ma wynieść około 17-18 tysięcy złotych.

- W budżecie tegorocznym zabezpieczyliśmy już środki na wykonanie alejek na cmentarzu na Bugaju i trzy alejki boczne oraz dwie główne będą wykonane. Myślę, że pozostałe uda nam się zrealizować w przeszłym roku. Jeśli chodzi o drugi cmentarz komunalny w Starachowicach (ul. Polna - przyp. red.), to tam też będziemy chcieli wykonać alejki, jeśli nie w przyszłym roku, to w kolejnym - dodał prezydent Materek.

(mp)

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ